Ο εγκέφαλός μας μπορεί να παρομοιαστεί με ένα «κέντρο ελέγχου», όπου όλες οι σκέψεις αλλά και πολλές καθημερινές μας λειτουργίες βασίζονται σε αυτό.

Επομένως, είναι σημαντικό μέσω της διατροφής μας να προσλαμβάνουμε συστατικά που μπορούν να συμβάλλουν στην υγεία του εγκεφάλου.

10 τροφές που βελτιώνουν τη λειτουργία του εγκεφάλου μας

1. Λιπαρά ψάρια

Στην κορυφή της λίστας είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως είναι ο τόνος, η σαρδέλα και ο σολομός, ψάρια πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Γενικά τα ψάρια φαίνεται να συμβάλλουν στην αποφυγή του Αλτσχάϊμερ και στην πρόληψη γήρανσης των εγκεφαλικών κυττάρων.

2./3. Καφές και πράσινο τσάι

Η αγαπημένη πρωινή απόλαυση πολλών ανθρώπων είναι ο καφές. Τα νέα είναι ευχάριστα, καθώς η κατανάλωση καφέ εκτός από την απόλαυση, παρέχει κι οφέλη στον ανθρώπινο εγκέφαλο.

Δύο βασικά συστατικά του καφέ αλλά και του πράσινου τσαγιού είναι τα αντιοξειδωτικά και η καφεΐνη, και τα δύο αυτά βοηθούν στην λειτουργία του εγκεφάλου.

Τα οφέλη του καφέ, όμως είναι και άλλα, προσφέρει:

  • Πνευματική εγρήγορση
  • Βελτίωση στη διάθεση
  • Βελτίωση στη συγκέντρωση
  • Η μακροχρόνια κατανάλωση καφέ, συνδέεται και με μειωμένο ρίσκο εμφάνισης νευρολογικών ασθενειών, όπως είναι το Πάρκινσον.

4. Μύρτιλα

Τα μύρτιλα ανήκουν στην ομάδα των μούρων και περιέχουν ανθοκυανίνη, μια ομάδα φυτοχημικών ουσιών, η οποία έχει αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση.

Τα αντιοξειδωτικά καταπολεμούν το οξειδωτικό στρες, τις φλεγμονές και συμβάλλουν στην αντιγήρανση των εγκεφαλικών κυττάρων.

Σύμφωνα, μάλιστα, με μία έρευνα, τα μύρτιλα βελτιώνουν την μνήμη και την γνωστική διαδικασία σε παιδιά αλλά και σε ενηλίκες.

Η κατανάλωσή τους μπορεί να είναι σε συνδυασμό με τα δημητριακά το πρωί ή να προστεθούν σε κάποιο φυσικό χυμό φρούτων.

5. Κουρκουμάς

Τα οφέλη του υγιεινού αυτού μπαχαρικού εντοπίζονται στο βασικό του συστατικό, την κουρκουμίνη. Τα αντιοξειδωτικά οφέλη του κουρκουμά έχουν ως αποτέλεσμα να έχουμε καλή μνήμη και ενδυναμωμένα εγκεφαλικά κύτταρα. Επιπλέον, η κουρκουμίνη φαίνεται να βοηθάει στην παραγωγή των ορμονών της  σερατονίνης και ντοπαμίνης, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του άγχους και της κατάθλιψης.

6. Μπρόκολο

Το μπρόκολο περιέχει την βιαταμίνη Κ. Αυτή η βιταμίνη είναι βασική για τον σχηματισμό των σφιγγολιπιδίων, ενός είδους λίπους που απαραίτητο για τα εγκεφαλικά κύτταρα.

7. Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα είναι ευεργετική για την υγεία του εγκεφάλου μας λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε κακάο.

Το κακάο εκτός από τα αντιοξειδωτικά, περιέχει και φλαβονοειδή, τα οποία βοηθούν στη γνωστική διαδικασία, βελτιώνουν τη μνήμη και μειώνουν τον ρυθμό γήρανσης των εγκεφαλικών κυττάρων.

Όλα αυτά τα οφέλη προκύπτουν από την μαύρη σοκολάτα με περιεκτικότητα κακάο 70%, δεν προκύπτουν όμως από την σοκολάτα γάλακτος, γιατί σε αυτή την περίπτωση το ποσοστό του κακάο πέφτει στο 10-50%.

8. Ξηροί καρποί

Καταναλώνοντας ξηρούς καρπούς, βελτιώνεται η αιμάτωση της καρδιάς, έτσι έχουμε πιο υγιή εγκέφαλο.

Μάλιστα, σε μία έρευνα του 2014, αποδείχθηκε ότι  οι γυναίκες που έτρωγαν για μεγάλο χρονικό διάστημα ξηρούς καρπούς είχαν καλύτερη μνήμη από γυναίκες που δεν έτρωγαν.

Επιπλέον οι ξηροί καρποί περιέχουν βιταμίνη Ε, η οποία συμβάλλει στην  υγεία των κυττάρων προλαμβάνοντας νευροεκφυλιστικές ασθένειες του εγκεφάλου.

9. Πορτοκάλι

Το πορτοκάλι περιέχει βιταμίνη C, η οποία καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες, βοηθώντας τόσο στην άμυνα του οργανισμού μας όσο και στην εύρυθμη λειτουγία του εγκεφάλου.

10. Αυγά

Τα αυγά περιέχουν την χολίνη και την βιταμίνη Β, οι οποίες συμβάλλουν στην ισορροπία της διάθεσής μας και στην σωστή λειτουργία και ανάπτυξη του εγκεφάλου.



Πηγή: Vita